Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Friday 22 August 2014

Kiram Village Kundasang

Assalammu Alaykum..

Aku yang pilih resort ni untuk menginap di Kundasang sebab aku tengok kat blog kawan upm aku dulu kak zura yang dia ada menginap kat resort ni. Lepas tu siap buat researh resort ni dari blog2 orang lain dann aku sangat query bila dapat tahu nama owner kiram vilagge ni Jamalul Kiram. ???? takkan banyak sangat kebetulan dalam dunia ni. huhuhu aku pasrah tapi memang betul pun yang En Kiram ni takde kena mengena pun dengan 'kiram' yang satu lagi. Kebetulan yang membahagiakan,hehe.

kami sampai sini pukul 6. Kira dah nak maghrib. Jom tengok apa yang specialnya kat kiram village ni.


CAFE


woww..papan tanda ni feeling macam kat overseas. aku punya Mushroom.


                                              yeaayy...that's My MushRooMMm!!


panjat tangga terus duduk
kegembiraan dan keletihan sama terpancar



nape tah tetibe My Imam wat pose budak baik

amboii dia yg rasmi dulu

Tetiba budak kecik ni jaga dari tido...terus main cak cak ngan aku haha

Time ni dah masuk magrib...sume dah mandi..sejuk wooo.




Esoknye bangun pagi2 berselubung si kecik ni. Nak pulak dia...selalu tak suka. Tau pun sejuk ye Zafran.



Masing2 muka tak mandi haha. Sanggup turun ke luar nak tengok puncah Gunung Kinabalu. Tu puncaknya kat belakang sana.


Jemput lah masuk tengok kawasan rumah kitaorang ni haa


Ni salah satu chalet kiram Village


Damai nyee lahh kat sini


 Eh paparazi..Haaiiiiii!!!


 Tersangat banyak jenis bunga dan beberapa sayuran di tanam di kawasan sini. kawasan sini memang subur. Tak terdaya nak amik gambar bunga sebijik sebijik. Owh yee lupa nak cakap. Chalet2 yang ada di Kiram Vilage ni semuanya nama tumbuh-tumbuhan macam Mushroom, Onion..banyak lagi. Memang pencinta alam sekitar lah Owner tempat ni.


Ni cafe dia..tapi tak beroperasi sepanjang masa. Dapat lah merasa makan roti cana. Sedap. My Imam bungkus makan kat chalet. Si kecik tido masa tu nak wat camne.





 ni time nak balik dah...pulun lagi aku nak bergambar

 Muka Zafran pun macam dah tak kuad  nak layan aku..haha


Tak puas hati bergambar kat bawah pulakk



 Sesambil tu ajar anak berjalan...hehe

  k dah check out jom..kita pergi padang golf palk lepas ni. bye Bye Kiram Village. Hope to see u again!!!!



No comments: