Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Monday 3 August 2009

Perang Dingin

Tinggal beberapa hari saja lagi, aku akan bergraduat. Banyak benda tak settle lagi. Shoping pun asek bertangguh jek. Hari ni pulak 'perang dingin dengan my mom. Aku nak upah jurugambar profesional tuk hari bersejarah aku tu. ada la 2-3 photographer yang aku dah contact hari ini. Tapi aku berkenan kat tawaran yang 1 ni. harga dan perkhidmatan aku rasa setimpal dan bertepatan dgn kehendak aku. Rasa2 nya confirm lah mamat ni yang akan aku pilih tuk merakam hari bersejarah aku tu.....


.....aku pun call my mom nak share ngan dia. tup2 dia mengamuk dlm phone tu gak. Dia kata membazir lah...mahal lah....nak menunjuk...n so on! erm...camne nak buat yerk? my mom tak suka n sure lah balik ni aku akan trus bertafakur kat bilik sampai subuh. So, memang itu la yg terjadi. See...benda baru nak rancang pon my mom punya sakit hati sampai bagi balik baju kurung yang aku belanja untuk hari konvo n hari raya nanti. Sedey nyer...tapi aku kuatkan semangat. ini baru planning yang my mom bangkang habis2 san. Agaknya kalau dia bangkang aku buat keputusan yang besar2 mcm nikah ke, pindah umah ke...camne yer? huh....(mengeluh) baik aku ada adik lagi bagus. At least my mom tak bg sgt perhatian kat aku. Sbb aku anak tunggal, semua keputusan aku jadi keputusan bersama.


my mom lau marah tak suka shoot ngan bnda2 berbahaya. Cukup lah dengan sindirannya yang tajam yang kita sendiri tak jangka. Mental ku byk kali mereng sbb kata2nya yang berseni.

No comments: