Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Friday 25 November 2011

Cikgu Matematik pulak dahhhh!!!

Assalammualaikum....

Saya bukan cekgu tapi pernah bergelar seorang cekgu. Namun sebelum pernah bergelar cekgu dahulu, sudah ramai manusia menegur gaya-gaya ku adalah persis seorang cekgu. Tang mana, saya tak tau. Owh, kawan-kawan jua berpendapat sebegitu. Baru-baru ini, budak kecik cumel yang tidak diketahui identiti sepenuhnya menegur. 'Ini Cekgu Nureela ye? (ejaan tak pasti, tapi dengar pronounciation nya macam itu lah. (omputeh lakss) 'Bukan...salah orang ni. (senyum sipu-sipu sambil dalam hati bunga-bunga pasal dah berapa bulan budak-budak cumel tak panggil saya macam dulu)  'abestu takkan cikgu Azizah kot?' tak puas hati tu.
hehe saya geleng je sambil senyum sipu-sipu. Huhu Cikgu Azizah...adoi lahh klasiknya nama.


Akan datang saya ditugaskan mengajar adik sepupu, Matematik Tingkatan 1,2 & 3 sebagai persediaan mengahadapi PMR tahun hadapan. Arahan datang dari hati sanubari. Sayu tatkala mendengar rintihan jiwa bondanya. 'Dia ni ntah apa yang lambat sangat nak paham math pun tak tahulah. Subjek lain ok je' rintih bondanya sambil tangan mengacau rendang sebagai persediaan menghadapi Raya Korban. Iya, itu sessi kauseling yang berlaku di dapur Wan sebulan yang lepas.

'Acik amanahkan dia kepada kau, didiklah dia bagi pandai. Kalau perlu latihan ala ketenteraan pun tak ngape'

hehe memandai  je aku ni tokok tambah. Ok lahhhh....esok juga orang pergi beli buku-buku dia. Haishhh, jadi cekgu sandaran lagi lah gamaknya. Ni ada orang ajak p program skor A. tak tahu lah nak join ke tak. Macam malas je. Saya bukan cekgu sejati pongg.

p/s:  Saya memang bercita-cita nak jadi seorang guru. Memang, sungguh, jelas, nyata dan terang. Izhar Haqiqi. Cutt...tamatlah sudah kelas tajwid bersama Ustaz Don. haishh sudah mamai. Zzz....tidoq!

1 comment:

mohammad said...

jadi cikgu pun ok juga...