Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Monday 21 December 2009

Minum susu balik, yuhuu!

Seingat aku, kali terakhir aku minum susu masa aku berada dalam semester 4. Susu anlene yang memang aku tak lalu nak minum tapi dipaksa oleh mama aku. Ya, dah besar2 begini pun kena paksa minum susu. Last2 susu tu aku biarkan sampai expired dalam freeze. Aku tiada masalah nk minum susu. Dari kecil mama memang dah latih aku minumsusu. Pilihan mama untuk aku pasti lah susu Dutch Lady. Bila aku naik sekolah menengah aku bertukar ke susu Prolene. Aku minum susu ni sampai lah susu ni dah takda jual lagi kat pasaraya yang aku selalu shopping tu. So aku bertukar kepada susu calcimex. BluweeKk, rasanya nak muntah. Sangat hanyir tetapi ada rasa manis. Aku beli sampai 2 tin je. Lepas tu takda jual lagi kat pasaraya tu. Huhu nak minum susu apa lagi lepas ni? Aku cuba jugak cari 2-2 susu yang aku pernah minum tu kat pasaraya lain. Malangnya, takde jugak. Aku ni bawa malang ke kat pengeluar 2-2 susu tu. Asal aku jd pelanggan tetap je, trus hilang dari pasaran. Mungkin la kat pasaraya lain ada tapi bukan jodoh aku, tuhan nak temukan.


 Owh, aku takkan minum anlene sebab aku rasa susu tu utk orang tua2 je. Pastu aku stop minum sampai la masuk UPM, mama aku da bising2 suh minum susu. Nak tak nak terpaksa minum anlene. Dah itu je yang ada kat kedai. Aku minum rasa tawar giler, tak lalu nak minum dah. Macam takda lemak. Tu yang last2 jadi replica je kat peti ais. Masa tu aku siap beli sebungkus lagi nak bawa balik kolej, alih2 benda tu tak rasmi2 sampai akhir semester. Aku sedekah je kat roommate aku, Sarah. Dia ni memang penggemar susu. Nasib, tak membazir.

Dan pada hari ini, aku kembali minum susu. Sekali lagi aku cuba anlene. Harap2 cubaan kali ke-2 ni, aku boleh telan.



                                                                           now u c...


now u don't

Alhamdulilah, aku bisa menghabiskannya seperti minum milo ais. Rasa pun ada improvement la. Mungkin anlene yang aku beli dulu tu untuk warga emas. Tu yang rasa tawar semacam. Ntah, aku ni macam2 la. Tadi aku minum pukul 9.30, sekarang nak tidur la. Ngantok, gud nite. ( 11pm)


ini baru pack kcil, kang bli yang bsar lak.


No comments: