Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Tuesday 16 April 2013

I'M PREGNANT!!!

Kisah kawen-kawen pun tak abes lagi nak story pasal preggy lak? heheh. Takpe la yang itu stop sekejap. Kang tak tulis pasal preggy, ketinggalan pula dalam blog sendiri.

Syukur Alhamdulilah...rezeki Allah nak beri secepat yang mungkin.  Alkisah bermula bila cikgu dah berlepas ke Sabah menyambung perjuangannya sebagai 'lilin'. haha ye la sebab pepatah suka nyatakan guru adalah lilin yang membakar diri sebab berkorban masa untuk anak didik. gitewww.

Bila cikgu dan saya berjauhan, terasa macam nak sambung balik misi membakar lemak yang dah lama diternak ekoran kesibukan majlis hari tu. TAPIIII saya amik langkah berjaga-jaga. Sejak dah kahwin ni mesti lah ada naluri keibuan sikit. Ye lah mana tau sibuk diet tetiba dah ada baby dalam pewott. Haaaa tak ke pasal-pasal dapat status ibu kejam????

Maka saya segera ke klinik yang berdekatan beli alat penguji kehamilan. Tak mahal dalam...RM10 je.



Doc cakap seeloknya cuba masa pagi-pagi lepas bangun tidur. Dapatkan air kencing yang pertama. Rasa-rasanya kalau korang lah kan...nyeyak ke nak tidur malam tu sebab status korang mungkin akan bertukar pada esok paginya! dan saya pun gigih lah pagi tu titikan urin kat atas kit tu. TAHU TAK BETAPA BERDEBARNYA NAK TENGOK GARIS MERAH TU KELIHATAN ATAU TAK???
tetiba je tau. walhal kalau tak keluar pun, saya boleh teruskan misi berdiet. Tapi entah lah, lepas titik tu rasa darah berderauu. Buat dua tiga titik, beberapa saat pas tu....


Nampak tak apa yang saya nampak?? satu garis merah pekat, satu garis merah kabur. Bila masuk bilik, lama tenung benda tu. Macam tak percaya. Teringat blog Irene. Ada baca aritu yang dia test kit pun dapat result macam ni. Pagi tu pergi kerja, pagi-pagi dah buka blog dia dan halakan test kit saya dekat skrin komputer tu  bandingkan dengan irene puya. MEMANG SAMA!

Irene dah memang pregnat lah sekarang. Cuma status say ni masih tanda tanya. Saua google internet. Hasil yang saya dapati ialah 99.9% mengatakan PREGNANT . Cuma hormon kita tak cukup kuat lagi nak membuktikan garis merah tu double sepenuhnya sebab masih terlalu awal. Pendek kata belum sebulan. 

Maklum lah, saya pun baru lambat period bebrapa hari. tak cukup seminggu. Sebab tak puas hati lagi saya rujuk balik doc yang saya beli test kit tu dan tunjukkan dia. Dia mengiakan pendapat saya tapi dia nasihatkan saya tunggu lagi seminggu untuk menentukan kesahihannya. Baekkkk!!!

sejak hari tu saya pun menghitung hari. Over tau...masa nak kawen hari tu pun tak over nak tengok kalender tiap-tiap hari. Masuk hari ke-5, hati dah resah. Saya buat lagi test kit kat rumah dan hasil nya......


tadaaaa.....dah nampak dua-dua line tu seperti yang saya haapkan..Wahhh berharap tu. Yelah matlamat asal nak buat test kit ni, nak tentukan samada nak teruskan misi diet atau tak. Apapun keputusannya, saya etap bersyukur pada Allah SWT. Dia tahu apa yang terbaik buat kita.Alhamdulilah, Mummy to be!!!





No comments: